torsdag den 11. august 2011

Skabelon til papriflette-led (candy wrapper led) med motiv

Da jeg ville lave et bælte med bestemte farver og motiver på, var jeg nød til at lave en skabelon der tydeligt kunne vise hvilket felt der ville komme frem når jeg havde foldet mine papirflette led (candy wrapper led).

Sådan gøres det:
Lav 3 led ud fra de mål du ønsker at bruge. Se evt. skabelon i indlægget efter dette.


Klip og fold de 3 led. Sæt papriflette ledene sammen og marker den firkant (med tydelige kanter) der kommer frem, imellem de yderste led.


Skild ledene fra hinanden igen
Fold det led, med markeringen på ud og glat det
Stik hul i midten af det markerede felt
Klip et kryds fra hjørne til hjørne og buk siderne rundt på den anden side, så et firkantet hul kommer frem
Nu har du din skabelon til at lave paprifletteled, med lige præcis de motiver du ønsker
Overfør evt. det hele til pap eller plastik (plast chartek til papir kan bruges til at lave en mere holdbar skabelon)


Motiv jagten kan begynde og selv faldt jeg over dette skønne ansigt på en chips pose.

Rigtig god fornøjelse med din egen motiv jagt til dine candy wrapper ting :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar